Päivä onnellinen

13.55


Eilen käänsin tavallaan taas yhden sivun elämässäni ja siirryin uudelle vuosikymmenelle, siihen hyvin valmistautuneena. Päivästä oli tehty mulle ikimuistoinen ja se oli täynnä toinen toistaan ihanampia ylläreitä. Aamulla sain nukkua ja sen jälkeen herkuttelin aamiaista sängyssä peiton alla. Sain käskyn laittautua nätiksi ja lähdettiin siitä sitten kohti Keravaa, viemään lapsia hoitoon. H:n kanssa ajelimme auringonpaisteessa Helsinkiin ja kurvasimme auton Farangin eteen. Seuraavan parituntisen ajan, lasten nukkuessa päiväunia, me vanhemmat herkuteltiin erittäin jeppis-lounasta jeppis-ravintolassa siis.

Tässävaiheessa olin siis saanut jo 4 huippulahjaa. 1. H oli ottanut loppuviikon vapaaksi yllärinä mulle 2. Hän oli myös helmikuusta lähtien tehnyt varmuuskopioita muistitikulle mun blogistani ja antoi nyt tämän tikun mulle lahjaksi. Aivan huippujuttu! 3. Omat vanhemmat antoivat mulle edellisenä päivänä setelin kouraan ja sanoivat, että lähdeppäs nyt ostamaan itsellesi tällä jotain mukavaa. Tuntuipa muuten erittäin kivalta! 4. Pääsin syömään hyvää ruokaa.

Ajeltiin vielä tovi H:n kanssa Helsingissä ja käytiin Kaivarin rannassa kahvilla.

Illalla mua sitten odotti vielä yksi ihana yllätys. H vei mut paikalliseen pubiin ja siellä mua odotti muutama tärkeä hahmo paikanpäällä tötteröhatuissaan. Laulaakin luikauttivat :) Siinä sitten vierähti muutama tunti teetä hörppien ja ystävien seurasta nauttien. Kiitos rakas H kaikesta järjestämisestä ja muille muruille iso kiitos paikanpäälle saapumisesta. Se tuntui tosi hyvältä.

Tämän ihanuuden olivat mulle kimpassa hommanneet. Pentikin Loiste-kynttelikön siis. Onpahan nyt uuteen kotiin nättiä viemistä sitten. Tämän aionkin säilyttää ehjänä koko loppuelämäni, kunniapaikalla.


Kukkia ja kaikkea muutakin nättiä sain. Hirveen kiva fiilis.

Yksi lahja mun täytyy vielä erityisesti mainita tässä. Mulle kovin tärkeät kummivanhemmat lahjoittivat varsinaisen aarrearkun uuteen kotiimme. Tämä sodanaikainen, "Ratsumestari Immosen" vanha varustelaatikko saa uuden elämän meidän perheessä tästä päivästä eteenpäin. Kummisetäni on sen tuunannut uuteen loistoonsa. Arkun sisällä oli myös kaikenlaista kivaa lapsille ja meille vanhemmillekkin. Tämänkin lahjan tulen varmasti säilyttämään niin pitkään kuin mahdollista. Olen siihen kovasti ihastunut.



Muistamisesta ja ihanista muistiaisista haluan nyt kiittää kaikkia rakkaitani. Eilen oli taas sellainen mahtipäivä, jolloin todella sai tuntea itsensä tärkeäksi 
<3

Tässäpä vielä muutama kuva aikaisemmilta päiviltä:


Keskiviikkona kävin tosiaan siellä synnytyspelkopolilla ja yllätyin positiivisesti, että tälläkertaa paikanpäällä oli myös kätilön lisäksi lääkäri, joka teki tarkat tutkimukset ultralla. Tutkimuksessa selvisi, että mun kohdunkaula/-suu? on pehmentynyt, mutta kohdunsuu ei onnekseni ollut auki. Muutamia kivuliaita suppareita olenkin tässä viimepäivien aikana tuntenut, eli ne ilmeisesti ovat sitten saaneet tuon pehmenemisen aikaan. Nyt ei auta sitten kun ottaa vaan mahdollisimman iisisti. Vauva potkii todella paljon ja välillä painaa väärään paikkaan niin, että mun on vähän hankala saada happea. On jännä nähdä, että mihin suuntaan tämä tilanne tästä kehkeytyy. Nyt mun täytyy vaan tarkkailla tuntemuksiani ja päätellä sitten itse, onko lähdettävä päivystykseen vai ei, jos kivut yltyvät. Eilenillalla sattui aivan mahdottomasti oikealle puolelle alavatsaan ja mä vähän jopa säikähdinkin sitä. Onneksi yön aikana tilanne rauhoittui. Kun nyt vaan ei olisi vanha sektiohaava, joka kipuilee..

Vauvalla kaikki on kuitenkin hyvin ja se on pääasia. Painoa on nyt jo 1100 g ja kooltaan hän vastaa täysin viikkoja. Synnytystavan saan itse nyt päättää ja asian ilmoitan sitten kesäkuun alussa synnytystapa-arviossa. Siellä toki katsotaan vielä vauvan kokoa ja jos näyttää siltä, että kasvaa yhtä nopsaa kun isoveljensä masuaikanansa niin sitten mennään automaattisesti leikkaukseen.
Katsotaan mitä tuleman pitää..

Kivaa viikonloppua kaikille! 





You Might Also Like

1 kommenttia

  1. Oi sulla on ollut ihana päivä :) Onnea vielä :)

    VastaaPoista

Suosituimmat

Facebook