Hemmottelupäivä Hiushuone Hemmassa

10.33

 Eilen koitti kotiäidin kovasti odottama päivä, jolloin pääsin istahtamaan tunnelmallisen Hiushuone Hemman ihanaisen Liisan saksittavaksi. Lupasin itselleni vuodenvaihteessa, etten tule hiuksiani värjäämään ja kasvatan oman luonnollisen värini vuosikymmenien jälkeen takaisin. Olen onnistunut oikein mallikkaasti tässä haasteessa ja viimeisin vaalennus kuontalooni tehtiin joulukuussa 2016. Omaa luonnollista sävyäni olikin siis eiliseen mennessä ehtinyt kasvaa n. 4 cm:n verran, mutta se ei näyttänyt ollenkaan pahalta, sillä Liisa värjäsi edellisellä kerralla hiukseni hyvin lähelle omaa maantienharmaata väriäni.


 Niinkuin ylläolevasta kuvasta näkyy, oli tuo mun latvani kovin kärvähtänyt ja koppurainen, sillä olen vuosien aikana ollut kovin innokas kotivaalentaja ja kärsinyt melkeinpä aina huonokuntoisista hiuksista. Tuota kuvaa katsoessa hämmästyn kyllä kovasti siitä, miten pitkältä mun hiukseni siinä näyttävätkään!

No mutta mitäpäs mulle eilen sitten tehtiin? 

Pääsin ensimmäisten suomalaisten joukossa testaamaan viime viikolla ilmestynyttä Wella Fusion sarjan korjaavaa tuotesarjaa, joka tarjoaa 95% enemmän vahvuutta hiusten katkeilua vastaan verrattuna ei-hoitavaan shampooseen. Sarja on 4-osainen, ja ensimmäinen hoito mulle laitettiin vaalennuksen jälkeen kampaamon tuolissa. Lähtiessäni ostin mukaani vielä tämän tuotesarjan shampoon sekä hoitoaineen, jotka yhteensä maksoivat muistaakseni n. 40 euroa. 

Fusionin teho peustuu silkkiaminohappoihin ja mikronoituihin lipideihin, jotka korjaavat hiuksen kuitukerrosta, kun taas kotona käytettävät korjaavat vain päällimmäistä kerrosta hiuksen pinnalla.


En olisi ikuna uskonut, kuinka vähäisellä saksimisella selvisimme, vaikka vanha käsitelty hius mulla oli todella katkeillutta ja "sähäkkää". Olin melkeinpä varma, että tavoitellessani terveen näköistä tukkaa, joudumme vielä kerran leikkaamaan hyvinkin lyhyen mallin, sillä päällimmäiset hiukset olivat syystä tai toisesta tosi pahasti katkenneet. 


Tämä kiilto on jotain niin ennennäkemätöntä mun päässäni, että voisinpa melkein kuvitella ihan uneksivani tässä. Mun hiukseni tuntuu oikeasti silkkisen pehmeiltä, ja kokoajan tekee vaan mieli niitä hiplailla! Tämä hoito maksaa listalla 15-20 euroa eli varmaa on se, että jatkossa tulen kyllä piipahtamaan Liisan tuolissa laittamassa ihan vaan pelkästään tämän Fusionin hiuksiini, vaikka en muuta käsittelyä hiuksilleni tarvitsisikaan. 

Joulukuista lupaustani rustatessa annoin itselleni luvan, että kesäksi saan yhdet raidat laittaa hiuksiini "tunkkaisuutta" poistamaan ja eilen tuo lupaus lunastettiin. Tällä lookilla mennäänkin sitten taas kevyesti syksyyn asti!

Kylläpäs taas 3 h hurahti hujauksessa, kun pääsin ihanaisen Liisan kanssa rupattelemaan syntyjä syviä ja kaunistautumaan siinä ohella. Jos muuten Liisalta tai Katjalta halajaa kesäfrisyyriä, niin suosittelen pikaista piipahdusta ajanvaraus-osioon, sillä esimerkiksi toukokuu näillä taitureillä on jo täyteen buukattu. Vaan kylläpä tässä taas kannatti kuukauden verran hyvää odottaakin.

Löytyykö lukijoiden seasta muita, jotka kasvattavat omaa hiusta ja/tai väriä takaisin? Jos löytyy, niin en voi kun lämpimästi suositella näitä korjaavia hoitotuotteita mahdollisten käsiteltyjen latvojen paikkaamiseen. Olaplex ja Wella Fusion ovat samanhintaisia hoitoja, mutta omasta kokemuksesta voin sanoa tuon Olaplexin toimivan parhaiten esimerkiksi rankan vaalennuskäsittelyn jälkeen (esim, tummasta platinaksi). Tämä Fusion toimii tosi kivasti ainakin mulla ja hoitotuotteet ovat tosi helpot käyttää kiireisessä arjessa. 

Raitojen ja hoidon lisäksi mun hiuksiini leikattiin kerroksia (jee ne ovat taas in!) ja kevennettiin päällisosan eniten kärsineitä sekä hölmösti sojottavia blondattuja latvoja! Raitojen päälle heitettiin vielä hopeanhohtoinen sävy viileyttä korostamaan. 

Olen nyt kovin iloinen tästä pienestä, mutta merkittävästä muutoksesta. Mulla on taas hyväkuntoiset hiukset! Näillä uusilla kutreilla onkin kiva jatkaa kohti äitienpäiväviikonloppua! 



You Might Also Like

5 kommenttia

  1. Kaunis, kiiltävä lopputulos! Täytyy varmaan kokeilla tuota hoitoa seuraavalla kampaamokäynnillä..

    VastaaPoista
  2. Näyttää ja tuntuu kivalta nyt mutta olisi kiva kuulla miltä nämä hoidot tuntuu muutaman viikon jälkeen?

    VastaaPoista

Suosituimmat

Facebook