Vuosi 2011

15.11

Ehkä se kaikista mieleenpainuvin vuosi minun tähänastisessa elämässäni. Täynnä suuria tunteita. Ensimäisen vauvan syntymän odotusta, synnytyspelkoa ja pelkoa tulevaisuuteen liittyen, äidiksi tulo, häkellystä Pirpanan extrakromosomista, suurta onnea ja kiitollisuutta terveestä sekä suloisesta tyttövauvasta, aikuiseksi kasvamista, täydellistä rakastumista tuohon pieneen omaan, vastuuta, iloa ja naurua, itkuakin, Pirpanan pikkusiskon/-veljen odotusta, ja taas vähän pelkoa..


Ei varmaankaan tule yllätyksenä aikaisempien kirjoitusteni perusteella, että olen todella onnekas saadessani kokea kaikki nämä myllerrykset viimeisen vuoden aikana! Joskus on tullut ääneen valiteltua että kun jokainen vuosi menee aina samaa tylsää kaavaa noudattaen niin nyt voi ainakin todeta että vuosi 2011 ei ole niin tehnyt. 

Ja vielä se, että olen nämä kaikki tuntemukset saanut kokea rakkaan ihmisen rinnalla, perheen ja mahtavien tukijoukkojen ympäröimänä. Voinkohan tarpeeksi kiittää.
Tämä vuosi tutustutti minut uudestaan ihmiseen. Petyin ja yllätyin positiivisesti. Huomasin että olen suurimmalta osalta valinnut ne oikeat tyypit lähelleni sillä mun ei koskaan ole tarvinut jäädä yksin jos en sitä vartavasten ole pyytänyt. 

Pirpana on hurmannut meidän vanhempien ja perheen lisäksi myös muita tuttuja sekä tuntemattomiakin. Se on tuntunut hyvältä sillä alkuun pelkäsin paljon muiden ihmisten reaktioita.

Ja sitten vielä tämä blogi, miten hyvää se onkaan minulle tehnyt. Koen että näin minua ja meidän perhettä ymmärretään eikä selittelyjä enää tarvita. Kävijöiden määrä on todella yllättänyt! Hassua että niin paljon on heitä. Tai teitä.

Pirpana kasvaa silmissä. Rakastan häntä valtavasti ja pelottavaa on ollut huomata miten sitä yhtäkkiä onkin jakautunut ikäänkuin kahteen osaan. Enää ei ole vain "Minä itse". Nyt on enemmänkin Pirpana vain. H on muuttunut minun silmissäni entistä kauniimmaksi. Kuinka hyvä isä hän tuolle pienelle tytölle onkaan ja kuinka ylpeä ja onnellinen omastaan..
Tämän kaiken vuoksi on hyvä jatkaa seuraavaan vuoteen onnellisena ja innokkaana. Mulla on sellainen tunne että siitä tulee hyvä.


"Yksi ainut auringonsäde riittää ajamaan pois monta varjoa".
-Fransiskus Assisilainen




You Might Also Like

0 kommenttia

Suosituimmat

Facebook