Lempeä retkahdus

15.31

Pieni päivitys hiusten-/sekä oman värin kasvatusprojektiini. Tilannehan on siis se, että viimeisen kerran mun hiukseni on värjätty 19.12.2016 ja saldona mulla tällä hetkellä on n. kolmisen senttiä omaa luonnollista väriä - josta pidän jo nyt kovasti, vaikka vielä onkin vaikeaa sanoa, että mikä se mun luonnollinen väri onkaan. Aika näytää.


Olen aina ollut hiusvärien suurkuluttaja ja sävy on vaihtunut mielialan mukaan, eli kohtalaisen usein. Viime vuoden aikana hiukseni olivat vaaleat, mustat, oranssit ja kaikkea siltä väliltä. Nyt olen ihan rehellisesti nauttinut tästä huolettomuudesta, jonka oman värin kasvatus on tuonut mukanaan. Ja yllättävän nopeasti juurikasvu lakkasikin häiritsemästä!

Hoitotuotteina olen käyttänyt lähinnä tuota kuuluisaa Fudgen shampoota sekä kookosöljyä kerran viikossa hoitonaamion muodossa. Joskus upotan hiukseni illan ajaksi öljyyn ja muutaman kerran olen antanut sen vaikuttaa ihan yönkin yli. Kookosöljy on aivan loistotuote ja usein suihkun jälkeen sipaisen sitä palaneisiin latvoihin vähän kiiltoa antamaan. Toki öljyjen kanssa kannattaa aina olla tarkkana, ettei sitä tule töläistyä liikaa sillä silloin hiukset alkavat helposti näyttää ainoastaan likaiselta.

Vielä kun tottuisin tuohon kookoksen tuoksuun, niin voisin oikeasti antaa tuotteelle arvosanaksi 10+.


Eilen kävin yksin Cittarissa kaupassa ja normaaliin tapaani eksyin myös kosmetiikkaosastolle. Silmieni eteen hyppäsi hylly, jossa oli tällaisia ihan uudenlaisia kevytsävyjä Lorealilta. Pyörittelin pitkään tätä allaolevaa tuotetta käsissäni ja päätin antaa itselleni luvan höllätä ihan vähän. Tämä sävy tosiaan kuluu 5-10 pesussa pois eli mun hiustenpesutahdilla tämä kuluu pois parissa viikossa, toivottavasti kuitenkin jättäen viileän vivahduksen värjättyyn osaan hiuksistani. Ja tosiaan, tämä kevytsävy ei luonnollisesti tarraa käsittelemättömään hiukseen, joten oma väri saa rauhassa jatkaa kasvamistaan.



Yllättävän voimakkaasti värjäsi tämä tuote, vaikka mulla nyt ei kuitenkaan ollut mikään platina tuo aiemmin käsitelty osuus - kärvähtänyt tosin. Instagramin puolella (agu47palasta) on varmasti luvassa piakkoin lisää kuvia tästä kokeilusta.  Niin kuin aina, on mun käsittelyiden jälkeen tosi hankala saada hiuksia asettumaan nätisti, vaikka kuinka kihartaisi tai suoristaisi.


Värikkäämmin kohti viikonloppua, jos ei muuta! Nyt on vähän malttamaton olo ja se koettelee tätä projektia. Haluaisin oman värin kasvavan mahdollisimman nopeasti, jotta pääsisin oikeasti leikkaamaan tuon kellertävän ja hauraan jouhen latvasta pois. Toisaalta, miksi en voisi tehdä sitä jo nyt?

Löytyykö lukijoiden seasta muita oman värin kasvattajia? Oletko kenties saavuttanut jo päämääräsi? Kuinka kauan se vei aikaa?

Pirtsakkaa viikonloppua!



You Might Also Like

5 kommenttia

  1. Hep! Täällä yksi pitkätukkainen, joka pari vuotta sitten päätti, että oman värin voisi kasvatella esiin. Minulla takana vajaat kymmenen vuotta hiusten värjäilyä välillä melkein mustaksi ja taas ihan blondiksi. Oma väri mulla on aika viileän tuhkainen pienen pienellä punataitolla ja nyt on omaa väriä jo olkapäiden alle. Tosin viime vuonna ennen pappani hautajaisia päätin värjäyttää vähän liukuvärin tyylisesti latvat kirkkaamman vaaleiksi, kun punapigmentit puski vanhan ruskean päälle blondatusta läpi ja tukka oli latvasta lähinnä oranssi. Tämä olikin oikein hyvä päätös, eikä tarvi tämänkään värjäyksen takia juurikasvusta huolehtia, kun väri näyttää oikein luonnolliselta, vaihtuessaan noin puolessa välissä pikkuhiljaa vaaleammaksi, kuin oma tyvi :) Tästä onkin helppo jatkaa oman värin kasvatusta ihan latvoihin saakka, sit kun sitä on sen verran, että viitsin tuon värjätyn ja hyvin kuivan latvaosan pätkäistä pois.

    VastaaPoista
  2. Heh, mie kasvatin kerran oman tukan melkein kokonaan, mutta sitten en oikein tykännyt siitä harmaasta lookista, joka miula oli. Oli vähän sellainen kulahtanut ja sellainen, niin aloin hennamaan taas :) Nyt tykkään tästä kasviväreillä värjätystä tummasta kans :)

    VastaaPoista
  3. Onko sinulla koskaan ollut ihan lyhyt tukka? Uskaltaisitko kokeilla lähes siilitukkaa? Ei olisi värjäysongelmi.

    VastaaPoista
  4. Usein olen haaveillut lyhyestä, mutten ole uskaltanut sellaista leikata. Pyöreät poskeni tuskin antaisivat siilitukalle oikeutta ;)

    VastaaPoista
  5. Usein olen haaveillut lyhyestä, mutten ole uskaltanut sellaista leikata. Pyöreät poskeni tuskin antaisivat siilitukalle oikeutta ;)

    VastaaPoista

Suosituimmat

Facebook