Ostoskärryllinen

0.05

Eilen lähdettiin koko köörin voimin ajelulle, ja niihän siinä kävi että isoimmat tyypit nukahtivat autoon päiväunillensa. Ajeltiin vanhaan paikalliseen, Järvenpään Prismaan, suorittamaan viikonlopun ruokaostokset. Jossainvaiheessa H totesi mulle, että " Hei me ollaan tehty ostoskärryllinen näitä lapsia" ja siinä sitten hetkenaikaa asiaa kikateltiin. Aikamoinen saalis. 


Eilen meillä oli myös yhdistetty puheterapia-/fysioterapiatapaaminen. En vaan kyennyt pidättelemään kyyneliä, kun seurasin vierestä miten sydämellä nämä meidän ihanat terapeutit olivat mukana edistämässä Piippiksen kehitystä ja tukemassa tätä meidän taivalta. Itse istuin vaan sohvalla ja katselin. Olemme etuoikeutettuja kun saamme kaiken tämän.


Pakko palata hieman itseeni. Mulla on nyt alkanut jonkinsortin elämäntapamuutos (niinkun varmaan aikamonella tässävaiheessa vuotta on)/kolmenkympinkriisi. Päätin, että karistan mahdollisimman paljon lasten jälkeen saamiani kiloja pois ja muutenkin kiinnitän huomiota syömiseeni sekä juomiseeni. Neljän vuoden sisään olen ollut raskaana kolmesti. Se on selkeästi jättänyt jäljen mun vartalooni ja se myös luonnollisesti vähän hämmentää minua itseäni. 

Jo viikon jälkeen olo on niin paljon parempi. Olen ottanut arkeen mukaan jokapäiväisen liikkumisen ja ajan itselleni. Henkinen sekä fyysinen hyvinvointi on ihan eriluokkaa kun vaikkapa kuukausi sitten oli.

Eilen kävelin neljän kilometrin lenkin ja soudin soutulaitteella vielä kotona vartin. Kova juttu kaikinpuolin ja se on tuntunut tänään lihaksissa. Silti pakotin itseni lumitöihin ja soudin taas toisen vartin. Lihakset huutaa hoosiannaa, mutta mä nautin siitä.

Toinen megasuperhyperjuttu on se, että toteutin suuren unelmani ja ilmoittauduin musiikkiopistoon uudestaan melkeinpä kahdenkymmenen vuoden jälkeen, opiskellakseni laulua.  Mulla kävi hyvä tuuri ja ensiviikolla aloitan laulutunnit pop-jazz-puolella. Olen aivan superinnoissani. Tätä olen jo vuosia halunnut, ja nyt sain jostain rohkeutta tehdäkseni tämän. Haluan uskoa itseeni. Haluan oppia oikeanlaisen laulutekniikan ja oppia saamaan myös rohkeutta. Mä tiedän, että musta ihan oikeasti on tähän. 

Mä voin nyt hyvin, ja sitäkautta myös mun lapset voi hyvin. 
Niin se vaan menee.

Ihanaa viikonloppua kaikki rakkaat.

You Might Also Like

4 kommenttia

  1. Aika foxy mimmi siellä kaupassa sitä kärryllistä lapsia lykkikin ;)

    VastaaPoista
  2. Kaksi onnittelua: kärryllinen suloisuutta ja musaopistopaikka! Valtavan upeita juttuja molemmat!! Hienoa

    VastaaPoista

Suosituimmat

Facebook