Pirpanan pissivaiva

22.56

Eilenillalla mulle tuli yhtäkkiä tosi voimakas tunne, että Piippis on pakko saada lääkäriin justnythetipaikalla, eikä enää odotella yhtään yötä. Mulla oli jo tovin pyörinyt mielessä ajatus siitä, että neitokaisen kuumeilu saattaisi johtua virtsatieinfektiosta, vaikka tyttö ei pahemmin valitellut pissiessään. Välillä  kuitenkin paineli alavatsaansa, joka aluksi virheellisesti tulkittiin ummetusvaivaksi. 


No, saatiin tosiaan aika puolentunnin päähän soitosta ja tänään vein pissitestin(jonka nappaaminen purkkiin ei  muuten ollut mikään "small potato") labraan. Lekuri soitti alkuillasta ja sanoi, että paha tulehdus on päällä! Ei muutakun heti apteekkiin kuuria hakemaan ja pikaisesti ekat satsit naamariin. Väkisin. Ei siinä muukaan auttanut. Ennen nukkumaanmenoa annettiin toinen satsi. Se meni alas jo helpommin.

Voin vaan kertoa nyt tässä, että ennenkun tänään silmäni suljen, ristin tiukasti käteni ja toivon, että tuo mun timanttinen tyttö saa helpotuksen tähän viheliäiseen vaivaan ja pian! Ai että minuun ihan sattuu. En mä oo vielä tottunut katsomaan mun omia noin kipiänä!

Onneksi tuo tulehdus todettiin nyt, koska ilman antibiootteja tästä olis saattanut kehkeytyä sairaalareissu parin päivän päästä.

Tällainen se oli vielä päivällä. Ihan nuutunut ja kipuinen:


Illalla tilanne alkoi muuttua parempaan suuntaan ja leikkivät velipojan kanssa melkeinpä normaaliin tapaansa. Kikattelivat ja hölmöilivät.

Nää on niitä hetkiä, kun antaa kaiken kiitollisuutensa terveille ja hyville päiville. Niitä hetkiä, kun tajuaa miten totaalisen lujasti olen kiinni näissä mun pienissä tyypeissä. Menetyksen pelko puristaa sydänalaa vahvasti, vaikka nyt kyseessä ei ole edes hengenvaarallinen tila. 

Rakkaus pursuaa ja tursuaa joka solusta, ja liikaa ei voi pussata tai halata.

Melkein itku tirahtaa.





You Might Also Like

6 kommenttia

  1. Meillä kävi 3 v. tytöllä samoin, lapsi ei mitenkään kipuillut tai ilmaissut että olisi tulehdusta, vaipan sisältö sen verran tuoksui että aloin siitä arvelemaan tulehdusta. En tiedä onko näillä ds-lapsilla normaalia korkeampi kipukynnys kun ei todellakaan lapsesta tiedä milloin on jotain vaivaa. Itsellä kun on kerran ollut sama vaiva, olin todella kipeä mutta tyttö ei moittinut pesemistä tai vaipanvaihtoa tai mitään muutakaan. Hyvä että teillä ollaan jo paremmassa voinnissa! Se on niiin sydäntäraastavaa kun lapsi sairastaa!
    - vakkarilukija-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu mä muistelisin myös lapsuudesta, että kipeää teki kun kärsi tästä samasta vaivasta :/ Aamupäivä meni tänään jo kuumeettomasti, mutta nyt iltaa kohti vielä vähän nousi. Buu!

      Poista
  2. Hei, tuli nyt just mieleen se, että miten sen piippiksen silmälääkärireissun kävi? Tuleeko neitille lasit?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tulee. Kunhan löydämme jostain sellaiset mallit, mitkä pysyy päässä.. :D

      Poista
  3. Pirpanalle paranemisia!! <3 Hei mikä tuo Webmaster on tuossa osallistujat alla? siellä näyttäisi olevan monta blogia joita itse seurailen jo.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ensiviikolla mun blogi lisätään kaksplussan blogilistaan. Lisäsin tuon kaksplussan webmasterin muutama päivä sitten tänne :) oletpas vallan tarkka! Hyvä! :)

      Poista

Suosituimmat

Facebook