Iltahöpö

22.56




Kun uniaika lähestyy, alkaa meiniki usein olla tämänsorttista. Kummia ei tarvitse tehdä, että pienen ihmisen saa onnelliseksi. Hyvä niin. Tuota hekotusta kun ei ilmeisesti kovinkaan helposti kyllästy katsomaan!
<3
Voi kuinka väsynyt olenkaan jälleen! Mä en pidä tästä olotilasta ollenkaan! Kun kaikki pelot ja ikävyydet putkahtaa taas mieltä vaivaamaan vaikka juuri luulin päässeeni sellaisista yli. Synnytys. Odotan niin paljon sitä päivää että jälleen olen oikeasti valmis tuohon koitokseen. Edellinen koitos kun osoitti mulle sen selvästi, että tuota tapahtumaa ei kannata hirveästi etukäteen suunnitella. Sehän siinä päähän ottaakin. Olenhan kontrollifriikki since 1984. 
No joo, suurin ongelmahan oikeasti on tuo hieman pieleen mennyt synnytyskokemus noin muuten. Mikään ei oikein onnistunut. Ehkä ensikerralla sitten. Onneksi olen kuullut paljon myös niistä nappiin menneistä suorituksista ja ne antavatkin voimaa. 
Kun vaan vauva selviäisi ilman suurempia taisteluarpia. Se se mun suurin pelkoni on. Että synnytyksessä tapahtuu pienelle jotain peruuttamatonta ja sitten syytän siitä itseäni. Vieläkin muistan tuon olotilan Pirpanan synnytyksessä kun vauvan sydänäänet heikkeni ja heikkeni ja tuntui että koko tilanne on mun syytäni, mun vastuulla. En kyennyt helpottamaan tilannetta vaikka kaikkeni yritin. Onneksi selvittiin säikähdyksellä ja saatiin tyttö maailmaan jollain ihmeen kaupalla, tarpeeksi ajoissa.

Mä uskon ja toivon todella, että parin kuukauden päästä olen valmiimpi enkä enää mieti näitä. Onneksi, sitä odotellessa, mulla on näitä aurinkoisia videoklippejä jotka saa mielen valoisaksi vaikka itse auringonpaiste onkin untenmailla.

Joskus helpottaa kun saa vähän tilittää. 

You Might Also Like

2 kommenttia

  1. Onko sulle annettu mahdollisuus neuvolan puolelta keskustella asiasta? Tiedän hyvin tunteesi, pelko lisääntyy kun tietää riskit. Mutta puhu oli se kanava mikä vaan jos helpottaa asia on hyvästä :)
    Mulla tuli 4v kuopus tuohon viereen "äiti tuo tarttuu" :D (nauru siis)

    VastaaPoista
  2. Juu heti ekassa neuvolassa otin puheeksi. Mä oon menossa Hyvinkäälle juttelemaan sype-polille näistä jutuista. Toivottavasti sieltä löytyy helpotusta :)

    VastaaPoista

Suosituimmat

Facebook